O projekcie


Szkoła na kołach jest projektem edukacyjnym realizowanym w roku szkolnym 2017/2018 w Szkole Podstawowej Nr 1 w Choszcznie. Uczestnikami projektu są uczniowie klas I - VII. Podjęte działania mają na celu inicjowanie sytuacji dydaktycznych i wychowawczych sprzyjających uczeniu się poza tradycyjnie rozumianymi "murami szkoły". Kształcenie jest procesem, który może zachodzić w każdym miejscu i czasie, jeśli tylko będą zapewnione ku temu odpowiednie warunki. Rozumiana w szerokim znaczeniu przestrzeń edukacyjna - fizyczna, technologiczna (wirtualna) czy społeczno-kulturalna, wpływa na jakość praktyki edukacyjnej. Przestrzenie, które angażują i dopasowują się do osób uczących się, znajdują odzwierciedlenie w ich aktywności oraz poziomie motywacji, bezpośrednio wpływających na jakość kształcenia. Dobrze zaprojektowana przestrzeń dla uczenia się inspiruje kreatywne, produktywne i skuteczne uczenie się.

CELE PROJEKTU:
  • poszerzanie fizycznej i społeczno-kulturalnej przestrzeni edukacyjnej,
  • praktyczne wiązanie nauki szkolnej z sytuacjami dnia codziennego,
  • projektowanie sytuacji sprzyjających nauczaniu poglądowemu,
  • umożliwianie wszechstronnej międzyprzedmiotowej korelacji wiedzy.

KSZTAŁCĄCE:
  • kształtowanie i zaspokajanie potrzeb poznawczych,
  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień,
  • kształtowanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków,
  • rozbudzanie nawyku samokształcenia,
  • wzbogacanie wiadomości i umiejętności z różnych dziedzin,
  • kształcenie samodzielnego i racjonalnego myślenia i krytycyzmu.

WYCHOWAWCZE:
  • stwarzanie sytuacji, w których działania są realizowane zespołowo,
  • rozbudzanie uczuć patriotycznych, poznawanie regionu (kraju), jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii,
  • upowszechnianie zasad proekologicznych oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody;
  • poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach,
  • wyrabianie zdolności adaptacji do nowych sytuacji i warunków,
  • promowanie postawy aktywnego spędzania czasu,
  • rozwijanie tendencji do etycznych zasad współżycia w grupie rówieśniczej, dotrzymywania słowa, prawdomówności, uczciwości, uprzejmości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz